top of page

Sisällöntuotannon punainen lanka - mitä ja miksi?

  • Sadessa
  • Jul 26, 2023
  • 1 min read

Updated: Sep 11

Kyllästyttääkö yrityksen teemasta kirjoittaminen? Lähdetkö hyppimään asiasta toiseen? Sekoittuuko viestinnässä yksityiselämäsi ja yrityksesi toiminta? Luulenpa, että punainen lanka on vain hukassa tai solmussa.


Usein, käytännössä lähes jatkuvasti, sosiaalisessa mediassa kohtaa yritystilejä, joissa tili on alunperin ollut hyvin hoidettu, ja siinä on selvästi seurattu tiettyä linjaa. Yht' äkkiä julkaisut ja tarinat ovat alkaneet rönsyilemään asiasta toiseen, ja yrityksen pääfokus on tuntunut hajonneen.


Yrityksen pääteema on se seikka, jonka vuoksi tiliä on ylipäätään alettu seuraamaan.


Ihmiset, eli asiakkaat tai potentiaaliset sellaiset, ovat alkaneet seuraamaan yrityksesi sometiliä syystä. Syy on melko varmasti 1) yritys itsessään 2) kiinnostava kontentti aihealuetta koskien ja sen ympärillä.


On lähes turhauttavaa seurata tiliä, jonka aihealue hyppii alati pois siitä, minkä vuoksi sitä on alunperin alkanut seuraamaan. Yrittäjä itse on saattanut "kyllästyä" käsittelemään aihetta, jota elää ja hengittää muutenkin. Seuraaja tuskin.


Luo laadukas suunnitelma, jossa sisällön lisäksi suunnittelet tyylin. Sisällön tulee noudattaa brändi-ilmettä laadullisesti ja teemoiltaan.


Tämän vuoksi somestrategian tekeminen, eli sisällöntuotannon punainen lanka, on yritykselle elintärkeä. Mikäli itselle punaisia lankoja ja kiinnostavia (ei toisiinsa liittyviä) aiheita on useampi, voit aina tehdä uuden tilin.


Emme sano, etteikö toisinaan aiheesta voisi poiketa, varsinkin jos se kiinnostaa seuraajia. Yrityksen aiheen sivuaminen on myös täysin ok. Peräänkuulutamme vain tätä huolellisesti tehtyä somestrategiaa, joka sellaista noudattavista tileistä huokuu. Yritys, jonka somesta voi havaita punaisen langan, on karkkia silmille ja herättää kiinnostuksen.


Comments


Commenting on this post isn't available anymore. Contact the site owner for more info.
bottom of page